Lisää myyntiä Google-mainonnalla

Suomessa tehdään päivittäin 30 miljoonaa Google-hakua*

Google-hakuja tehdään pelkästään Suomessa hurjia määriä. Googlen kautta etsitään tietoa, uutisia ja palveluita, kaikkea maan ja taivaan väliltä. Myös sinun yrityksesi palveluita etsitään. Voit helposti testata oman Google-näkyvyytesi kokeilemalla hakea omia tuotteita tai palveluita. Jos et löydy ensimmäiseltä sivulta, mielellään jopa sivun ylälaidasta, potentiaalinen uusi asiakas ei löydä teitä.  

Yksi nopea keino päästä Googlen hakutuloksissa kärkisijoille on maksettu Google-mainonta. Googlen hakutuloksista neljä ensimmäistä on maksettuja mainospaikkoja. Näin voit varmistaa kattavan näkyvyyden palveluillesi ja asiakkaat löytävät luoksesi. Mikäli asiakas ei jostain syystä tule mainosten kautta sivuillesi, mutta näkee mainoksesi, tämä ei maksa mitään. Eli maksat vain todellisista kävijöistä, jotka tulevat verkkosivuillesi.

Google-mainonnan keinot:

  • Hakusanamainonta
  • Display-mainonta, eli bannerimainonta
  • Uudelleenmarkkinointi, eli remarketing
  • YouTube-mainonta

 *Googlen maajohtaja Antti Järvinen

Premier tason kumppani hakusanamainontaanOlemme Google Premier Partner

Myynninmaailma on yksi niistä muutamasta suomalaisesta yrityksestä, jolle Google on myöntänyt Premier Partner -kumppanuuden.

Google Premier Partner -kumppanit ovat sertifioituja Google-osaajia. Sertifikaatin lisäksi Google Premier Partneruuden myöntämiseksi edellytetään merkittävää aktiivista asiakaskuntaa sekä laadukasta ja tuloksellista työtä.

Google-mainonnan palvelumme

Mainonnan ulkoistus

Sertifioidut ammattilaiset

Oikein tehtynä mainonta voi parhaimmillaan tuottaa moninkertaisesti takaisin siihen sijoitetun pääomaan nähden. Voit ulkoistaa mainonnan ammattilaisille ja silloin saat:

  • Tuloksia
  • Laadukasta kävijäliikennettä
  • Sijoitetulle pääomalle tuottoa

Sparraukset ja koulutukset

Opi Googlen salat

Räätälöimme koulutukset juuri Teidän tarpeitanne vastaaviksi kokonaisuuksiksi. Koulutuksen sisältö suunnitellaan yhdessä kanssanne. Voimme järjestää joko henkilökohtaisen sparrauksen tai isommalle porukalle koulutuksen. 

  • Opi Googlen salat
  • Sertifioitu kouluttaja
  • Rahanarvoisia vinkkejä

Tulosten mittaaminen

Kävijäliikenteen analysointi

Mikään markkinointi ei voi toimia, ellei tuloksia voida mitata. Verkkosivujen kävijäliikenteen mittaamiseen on useita työkaluja, näistä yksi suosituin on Google Analytics.

  • Sivuston kävijämäärä
  • Kävijöiden maantieteelinen sijainti
  • Ostojen tai tarjouspyyntöjen määrä

 

Hakukonemainonnan monet muodot

Kenelle Google-mainonta sopii?

Google Adwords -mainonta sopii sinulle, mikäli sinulla on verkkosivut, ja sivujen kautta voi asiakas ottaa yhteyttä tai jos kyseessä on verkkokauppa. Laadukkaasti hakukoneoptimoidut sivustot löytyvät Googlen ilmaisista hakutuloksista, mutta mikäli näin ei ole, Google-mainonta on yksi nopea lääke tähän. Kun ostat Google-mainontaa, selvitä tarkasti paljonko hinnasta on työn osuus ja paljonko käytetään mediamaksuihin. Sovi myös selkeästi minkälaisia tuotteita haluat mainostaa ja milloin.

Googlen Adwords -palvelun avulla voit tehdä hakusanamainontaa, bannerimainontaa, tai vaikkapa videomainontaa YouTubessa. Voit määritellä hakusanoja, joilla ehdottomasti haluat näkyvyyttä Googlessa. Voit näyttää bannereita Sinun palveluihin liittyviin sivuilla tai voit määritellä remarketing-mainonnan, jolloin bannerit seuraavat verkkosivuilla vierailevaa. Tai mikäli sinulla on yritysvideo, voidaan videota markkinoida YouTubessa. Voit tehdä kaikkea tätä tai mikäli markkinointibudjettisi on pienempi, voit strategisesti valita teille parhaiten soveltuvan välineen asiakkaiden tavoitteluun.

Googlen Remarketing-mainonnalla tehostat näkyvyyttäsi

Google Adwords Remarketing -mainonnan ideana on, että näytetään mainoksia jo verkkosivustolla vierailleille kävijöille. Mainoksia näytetään esim. niille, jotka selaavat muita Googlen Display -verkostoon kuuluvia sivuja.

Lue lisää remarketing-mainonnasta

Kuinka paljon markkinointiin pitäisi panostaa?

Budjetoida pitäisi, mutta miten, mihin ja mille aikavälille? Myös jatkuvasti muuttuvat kanavat, ostajien käyttäytyminen ja nopea mainonnan tahti tuovat budjetointiin oman haasteensa kaikenlaisille yrityksille.

Lue lisää budjetoinnista

4 askelta parempaan analytiikan hyödyntämiseen

Mittaaminen ja analyysi on turhaa, jos tavoitteita ei ole määritetty. Ennen Google Analyticsin avaamista pysähdy siis miettimään, miksi verkkopalvelusi on olemassa? Useinmiten vastauksena on myynnin lisääminen.

Lue lisää analytiikasta

 

 

 

Haluaisitko lisätietoja Google-mainonnasta?